sobota 2. ledna 2016

Čokoládový dort s pomerančovou marmeládou


  • 150 g másla
  • 150 g hořké čokolády alespoň 70%
  • 6 vajec
  • 150 g cukru
  • 150 g hladké mouky
  • 20 g kakaa
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • vanilkový extrakt



V kastrůlku si na vodní lázni rozpustíme čokoládu s máslem. Necháme vychladnout. Mezitím si vyšleháme pěnu ze 2 celých vajec, 4 žloutků a poloviny cukru. Nakonec vmícháme vanilkové aroma. V druhé misce vyšleháme bílky do kterých následně zašleháme druhou půlku cukru. Do žloutkové pěny vmícháme čokoládu s máslem, přidáme mouku s kypřícím práškem a kakaem a nakonec vmícháme vyšlehané bílky. Těsto nalijeme do dortové formy a pečeme při 170° asi 40 min.
Po vychladnutí rozřízneme a promažeme pomerančovou marmeládou.
Nakonec celý dort polijeme čokoládovým ganache (recept zde) a necháme vychladit.

Dort je výborný, obzvlášť pro milovníky čokolády jako jsem já. Původně jsem hledala recept na Sachr. Tento jsem našla na stránkách kousekdortu.cz Jelikož do Sachru patří marmeláda meruňková, tak jsem ho už ani tak nenazvala. Měla jsem možnost ochutnat snad pravý Sachr a můžu říct, že tento domácí mě oslovil mnohem víc :)










0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.

© Lahodné Dortíky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena